Stervende naastenliefde

We worden ouder……

E.J. Bron

Screenshot_54

(Door: “Ratio”)

Donderdagavond. Mijn vader zit in zijn kamertje in het verpleeghuis. Ik glimlach. Een mij onbekende dame zit naast hem. Eindelijk is hij een keer niet alleen. Ze maakt zich uit de voeten en verdwijnt. Ik vraag mijn vader wat er aan de hand is. Mijn vader zegt niet veel maar mompelt dat het de laatste keer is dat ik die dame zie.

We gaan naar de zogenaamde huiskamer. Hoe architecten deze hebben kunnen ontwerpen is me een raadsel. Er is ruimte voor 12 bewoners, maar niet voor 12 rolstoelen. Helaas zitten verpleeghuis bewoners bijna altijd in een rolstoel.

Vanavond echter zijn we de enige bezoekers in de huiskamer. De TV staat zoals altijd net iets te hard aan. Ik schenk mijn vader een biertje in. Samen drinken we het blikje leeg. Mijn vader vertelt dat de dame pastoraal werker is. Die op ziekenbezoek was.

Lees verder>>>
(h/t…

View original post 2 more words

Leave a Reply

